1. 5. pátek - Čtení k zamyšlení pro děti

01.05.2020 06:40

2020_1.5.májova děti.pdf (504,8 kB)

Terezka na sebe žaluje                                                                                       2.

Jednou po ránu, když maminka česala Terezku, která už má tři roky, tak přitom říkala, že Ježíšek má rád hodné děti. Terezka si umiňuje, že bude moc hodná, opravdu chce, aby ji měl Ježíšek rád. Po snídani si šly s Celinkou hrát na zahrádku s bábovičkami. Budu péct z písku bábovičky a ty ke mně přijdeš jako na návštěvu a já tě pohostím, povídá Celinka. Nene, brání se maličká, já umím dělat bábovičky lépe, vzpomeň si, jak se ti minule nepovedly. Ale nádobíčko je moje, brání se Celina, já budu péct. Maminka říkala, že si s nádobíčkem máme hrát obě a já ti také půjčila své hračky, rozhořčuje se Terezka a zapomíná na své ranní předsevzetí a rázně Celinku odstrčí. Popadne nádobíčko a uhání na písek a než Celina doběhne, sází už první pěknou buchtu z písku na prkno lavičky. Celina chvíli nerozhodně stojí, ale pak vyskočí na lavičku, poskočí a bábovička se sype na zem. Ty! Ty nehodná plácá Terezka lopatkou do poskakující Celiny.

Ty jsi nehodná, protože mě biješ! Odpovídá Celinka.

Terezka strnula. Odložila hračky na lavici a pomalu se loudá domů. Je jí smutno, hrozně smutno. Slzy zamžily oči, bradička se roztřásla. Zapomněla být hodná. Čím víc se blíží k mamince, tím je její zármutek hlubší. Maminka je skloněna nad stolem, zabraná do práce. Terezka zůstala kajícně stát. Stojí, mlčky polyká slzy a netroufá si upozornit maminku na svou hříšnou maličkost. Pak to už nevydrží a vzlykne nahlas, protože její žal dostupuje vrcholu. Maminka se podívá co se děje a Terezka se honem vyznává:

Byla jsem zase nehodná, strčila jsem do Celiny, až upadla, pak jsem ji ještě uhodila lopatkou. Já už to víckrát neudělám.

Maminka se na Terezku chvíli mlčky dívá a uvažuje o velikosti její viny. Nu když Terezka slibuje polepšení, všechno jí odpustí. Terezka se ihned zeptá, jestli jí odpustil taky Ježíšek. Maminka řekne, že ano a Terezka šťastně hopká nazpět za Celinou a nechá ji celé dopoledne péct bábovky.

 

OTÁZKA pro děti:

Co si Terezka přála ještě víc než péct bábovičky z písku?

Svou odpověď můžeš hned poslat na adresu  Favsetin@ado.cz


 

 

Kontakt

Římskokatolická farnost Vsetín Horní náměstí 134, 755 01 Vsetín 571 411 692, 731 402 160 favsetin@ado.cz