Pátek 21. máje - Vzpomínka z Dominikova dětství

21.05.2021 15:55

Z Dominikova dětství

Ano, Dominik opravdu už od dětství dobře věděl, že hlavní při mši svaté je proměňování. Na tu chvíli, kdy všechno v kostele ztichlo a pan kaplan se hluboce sklonil nad zlatým talířkem na oltáři, na tu se vždy velmi těšil. Rád se klaněl Pánu Ježíši v proměněné hostii a přitom šeptal, jak ho to maminka naučila: „Pán můj a Bůh můj“ potom se zase poklonil a už neříkal nic. Věděl, že Pán Bůh ho vidí, že se mu jistě jeho poklona líbí, a to stačí.

„Poslouchej, Dominiku, jakpak to bylo včera s tvou sestřičkou?“ zeptal se jednou po  mši svaté don Zucco.

„Myslíte to, jak Rajmičku vytáhl Anděl strážný z rybníčku?“

„Myslím, že tys ji vytáhl, Dominiku.“

„Copak si myslíte, že bych to sám dokázal?“ diví se Dominik. Hm, hm, don Zucca si měří drobnou dětskou postavičku a začíná Nikovi věřit. „Pravda, pravda, jsi ještě slaboučký.“ „To bylo tak, done Zucco,“ vypráví Dominik „Maminka měla napilno se šitím. Já běžel mamince do krámu pro nitě, protože zrovna šila a hlídala Mařenku, a Rajmička si doma hrála. Pak se nějak dostala na dvůr a než jsem přišel z krámu, už byla ze dvorku u ořeší a tam je, pane kaplane, taková velká louže pro kačeny, my tomu říkáme rybníček, no. A když jsem doma Rajmičku neviděl, šel jsem ji hledat. A zrovna vidím, jak Rajmička cupká k rybníčku a než jsem tam doběh, ona rovnou do rybníčka a bac, žuch! Voda vystříkla a já si honem lehl na trávu u rybníčku a natahoval jsem ruku a chytl Rajmičku za šaty. Jenže, done Zuko, ona byla moc těžká a já myslil, že tam také spadnu. Ale nechtěl jsem ji pustit a tak jsem honem prosil Andělíčka, aby mi pomohl - a najednou jsem měl tu ruku silnou a Rajmička byla lehká, tak jsem ji vytáh, jako by mi ji Anděl strážný podal.“

„Poslouchej, Dominiku, toho Anděla strážného jsi viděl, jak ti pomáhá?“

Malý Dominik naklonil hlavičku, podíval se na Dona Zuka a řekl hlasem, ve kterém bylo netajené pohoršení nad takovou otázkou: „Ale, Done Zucco, andělé přece nemají tělo. Jakpak bych ho mohl vidět? To já vím jen tak, že to byl on.“

Kontakt

Římskokatolická farnost Vsetín Horní náměstí 134, 755 01 Vsetín 571 411 692, 731 402 160 favsetin@ado.cz